معتمدیان: تبعیض منطقه‌ای در قطعی برق وجود ندارد / افزایش ساعات قطعی برق خارج از برنامه به علت فشار به شبکه برق است ازسرگیری پرواز‌های منظم باکو–تهران از اول سپتامبر رئیس کمیسیون عمران مجلس: خط انتقال آب طالقان مهرماه به تهران و البرز می‌رسد پیش‌بینی قیمت طلا و سکه فردا پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۴ / بازار طلا همچنان تحت تاثیر دلار طرح جدید فروش اقساطی خودرو ریسپکت مرداد ۱۴۰۴ + شرایط فروش قرعه کشی ایران خودرو آغاز شد + آمار تالار شیشه‌ای قرمز شد/ یازدهمین افت پیاپی بازار سرمایه طلای بورسی از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد وزیر راه: کاهش تراز آب خزر معیشت ساحل‌نشینان و کشتیرانی را تهدید می‌کند مدیرکل صمت استان تهران: امسال سال سختی برای بخش صنعت است دستور بانک مرکزی برای فعالیت شبانه‌روزی ۴ بانک مجوز پرواز هواپیما‌های MD به نجف صادر شد ببینید | تعطیلی تهران منتفی است ورود شرکت‌های نفتی چین به صنعت نفت عراق وضعیت بحرانی برق در این استان با افزایش ۳ برابری مصرف

۷۰ هزار کامیون در کشور اسقاطی است

۴۴ هزار و ۸۹۱ کشنده و ۱۸۹ هزار و ۶۴۹ کامیون در کشور تردد می‌کنند که طبق آمار مرکز پژوهش‌های مجلس باید ۳۰ درصد آن‌ها یعنی بیش از ۷۰ هزار کامیون و کشنده اسقاط شوند.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - 2023 October 29
کد خبر: ۲۱۰۸۵۷

به گزارش راهبرد معاصر، رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده در این باره گفت: از ابتدای امسال بیش از 2 هزار دستگاه کشنده با پرداخت عوارض اسقاط وارد فرآیند شماره‌گذاری شد که تا کنون شماره گذاری هزار دستگاه کشنده انجام شد.

 

مهران سالاریه با اشاره به این که ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده، پس از انتقال از وزارت راه به وزارت صمت در عمل از اردیبهشت ماه امسال فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: در همان ابتدای کار با توجه به ضعف‌های فراوان سامانه قبلی، اقدام به طراحی سامانه جدید در این حوزه کردیم.

 

وی یکی از موضوعات اصلی ستاد را، تعیین تکلیف کشنده‌های مشمول بند «ث» ماده 30 قانون احکام دائمی عنوان کرد و گفت: متاسفانه چندین ماه مالکان این کشنده‌ها بلاتکلیف بودند که به جهت مساعدت با این دسته از رانندگان تا کنون بیش از 2 هزار دستگاه کشنده با پرداخت عوارض اسقاط وارد فرآیند شماره‌گذاری شد و بیش از یک هزار دستگاه از این تعداد تا کنون شماره گذاری شد.

 

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده با اشاره به این که، بر اساس اصلاحیه قانون ساماندهی صنعت خودرو، همه خودرو‌های سنگین در صورت نبود گواهی اسقاط می‌توانند به پرداخت عوارض ریالی اقدام کنند، تصریح کرد: با توجه به وجود گواهی اسقاط دیزل به میزان کافی به تمامی واردکنندگان اعلام شده که از این پس باید به ارائه گواهی اسقاط برای شماره‌گذاری اقدام کنند که بدین ترتیب اسقاط کامیون‌های فرسوده از این پس شتاب می‌گیرد.

 

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده با تاکید بر این که اولویت ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودرو‌های فرسوده، از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده است تصریح کرد: برنامه ریزی‌های جدی در این حوزه در حال انجام است تا مشوق‌هایی برای اسقاط خودرو‌های فرسوده درنظر گرفته شود که بزودی در این خصوص اطلاع‌رسانی می‌شود./ تسنیم

ارسال نظر
آخرین اخبار